Årsmöte. Söndag 23:e februari kl 11:00. | Sverigedemokraterna i Flen

Årsmöte. Söndag 23:e februari kl 11:00.

I början av varje år kallas alla medlemmar till årsmöte där den styrelse som ska leda partiet lokalt röstas fram. Under mötet ges information om partiets ekonomi och hur föregående års verksamhet har bedrivits både organisatoriskt samt politiskt. Det ges även möjlighet att ställa frågor till ledande företrädare om hur partiet har skötts och utvecklats.

Anmälan

Vi önskar att alla anmäler sig till årsmötet så att vi kan beräkna åtgången till fikat. Anmäl dig helst via epost till flen@sd.se skriv ”Årsmöte” i ämnesraden. Har du ej någon epost så anmäl via telefon 0702-110068.
Ange ditt medlemsnummer vid anmälan och att det gäller årsmötet.

Handlingar

Handlingar till årsmötet finns i kallelse 2 som bilagor samt att ladda ner genom att klicka HÄR. Önskas pappershandlingar kontakta distriktsombud Thom Zetterström på 0736-996686.

Insläpp

Insläpp sker vid baksidan av stadshuset mellan 10:30 – 10:55. Var beredd att uppvisa legitimation vid insläppet. Av säkerhetsskäl kan personer nekas tillträde till årsmötet om de inte kan styrka sin identitet.

Rösträtt

Rösträtt har du som är registrerad medlem sedan föregående år samt du som blivit registrerad som medlem senast 7 januari 2020. När du anländer till mötet se till att du blir upptagen i röstlängden.

Närvaro- och yttranderätt

Du som blivit medlem efter 7 januari 2020 har närvaro- och yttranderätt,
dock ej rösträtt.

Anförande och repliker

Anföranden som du önskar hålla tillåts pågå max 5 minuter. Replik tillåts vid apostrofering och får hållas i maximalt 3 minuter. Ett och samma replikskifte får uppgå till maximalt tre repliker. Detta för att årsmötet ska klaras av inom utsatt tid.

Fika

När årsmötet avslutats bjuder kommunföreningen deltagarna på fika.
Önskas specialkost meddelar du det vid anmälan till ordförande.

Varmt välkommen!